11december2024
Betekenis beknotten, beëindigen, in de kiem smoren ...
HET ONDERWIJS

Onderwijskundig jaarplan
Op De Klinkert werken we met jaarplannen. Daarin worden nieuwe of bestaande (onderwijs)ontwikkelingen op school beschreven die het komende schooljaar extra aandacht krijgen. In het schooljaar 2024-2025 wordt gewerkt aan de volgende speerpunten:

1. Doorstroomgroep 2-3
Het opzetten van een groep waarin spelenderwijs aan fase 7-doelen (B3) gewerkt, zodat er een ononderbroken ontwikkelingsproces voor kinderen plaatsvindt die gedurende het schooljaar de einddoelen van groep 2 hebben behaald. 

2. Portfolio
Ontwikkeling en volledige implementatie van het nieuwe portfoliosysteem waarmee we de totale ontwikkeling van het kind in beeld kunnen brengen.

3. Doorgaande lijn met KC-partner
Activiteiten, werkwijze en het inhoudelijke aanbod worden op elkaar afgestemd of worden geïntegreerd indien dit een toegevoegde waarde heeft voor de ontwikkeling van het kind.

4. Digitale geletterdheid
Er is een kerndoeldekkend aanbod voor digitale geletterdheid zodat leerlingen op eigen kracht leren functioneren in een samenleving waarin digitale technologie en media een belangrijke plaats hebben.

5. Burgerschap
​​​​​​​Er is een burgerschapsbeleid, afgestemd op de leerlingpopulatie, dat de basis vormt voor de doelen en manier van werken rondom burgerschap. De ontwikkelde kwaliteitskaart dient als borgingsinstrument van de gemaakte afspraken.

Bekijk HIER het onderwijskundig jaarplan 2024-2025.
 
Continu in beweging
De Klinkert is voortdurend in ontwikkeling. Jaarlijks worden er nieuwe zaken ontwikkeld die leiden tot kwalitatief beter onderwijs. Wij streven ernaar om zoveel mogelijk kinderen te kunnen voorzien in hun onderwijsbehoeften. Naast het reguliere onderwijsaanbod is er een aantal zaken waar wij ons mee profileren:
  • taalstimuleringsprogramma voor taalzwakke 3-jarige peuters en 4-jarige kleuters;
  • boostprogramma wat ten doel het wegwerken van hiaten binnen een vakgebied, zodat de ontwikkeling niet tot stagnatie komt. 
  • verrijkingsprogramma met als doel het uitdagen van leerlingen op zijn/haar interessegebied waarbij wordt ingezet op de 'hogere orde denken'. Het kind krijgt hierbij begeleiding door onze leerkrachten die gecertificeerde Talentvaardigtrainer zijn;
  • leesspecialist voor kinderen met dyslexie;
  • gedragsspecialist voor begeleiding van kinderen met gedragsproblematiek;
  • werken met tablets waardoor kinderen op hun eigen niveau kunnen werken;
  • programma voor leerlingen met Nederlands als tweede taal (NT2).